مشاوره انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی | نمونه فصل پنجم

مشاوره انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی | نمونه فصل پنجم

خلاصه تحقیق

در انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی حاضر در فصل اول ابتدا به بیان مسئله و اهمیت موضوع پرداخته شد و به این صورت نتیجه‌گیری شد که با رشد صنعت و افزایش رقابت جهانی و پیشرفت تکنولوژیک به تدریج این مسئله روشن شد که دیگر دفاتر حسابداری و دارایی‌های مشهود نمی‌توانند سود ایجاد شده و ارزش بازار شرکت‌ها را به صورت منطقی توجیه کنند. نتیجه این مسئله این بود که در دهه 80 میلادی توجه اقتصاددانان و تحلیل‌گران اقتصادی به سمت دارایی‌های نامشهود سازمان معطوف گردید و مشاهده شد که برای وصول به مزیت رقابتی در محیط کسب و کار کنونی نیاز به توجه به دارایی‌های نامشهود و به تبع آن سرمایه فکری امری ضروری به شمار می‌آید. در تحلیل‌های انجام شده به اینگونه نتیجه شد که تفاوت میان ارزش بازار و ارزش دفتری سرمایه‌های در اختیار سازمان با عنوان سرمایه فکری سازمان شناخته می‌شود. در نتیجه توجه به سرمایه فکری برای سرمایه‌گذاران،دلالان و مشاوران سرمایه‌گذاری امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. در نتیجه ما برای بررسی این موضوع بر آن شدیم تا با مدل‌های در دسترس به بررسی تأثیر سرمایه فکری بر ارزش بازار شرکت‌های عضو بورس اوراق بهادار تهران بپردازیم و به تبع آن تأثیر سرمایه فکری بر تصمیمات سرمایه‌گذاری را توجیه کنیم. در فصل دوم به توصیف سرمایه فکری و اجزای تشکیل دهنده آن پرداختیم. اینگونه مشخص شد که سرمایه فکری سازمان‌ها از سه جزء اساسی تشکیل شده: سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری(سرمایه ارتباطی). روش‌های سنجش و ارزیابی و اندازه‌گیری سرمایه فکری به اختصار توضیح داده شد. ما نیز برای ارزیابی فرضیات این تحقیق مدل VAIC یا ارزش افزوده سرمایه فکری که توسط فیرر و ویلیامز در سال 2003 مطرح شد را برگزیدیم. در فصل سوم به بررسی مدل و بیان فرضیات بر اساس مدل مورد استفاده پرداختیم. روش گردآوری اطلاعات و استخراج فاکتورهای معادله مورد استفاده به صورت کامل شرح داده شد. متغیرها از نظر ماهیت وابسته، مستقل و کنترلی دسته بندی شدند. و در نهایت روش آماری مورد استفاده برای نتیجه گیری صحیح از مدل به تفضیل شرح داده شد. در فصل چهارم به بررسی آماری داده‌ها بر اساس مدل‌های معرفی شده در فصل سوم پرداخته شد و نتایج مورد نظر برای آزمون فرضیات از داده‌های آماری استخراج شد.

نتیجه گیری

با بکارگیری روش رگرسیون برای تحلیل فرضیات تحقیق نتیجه در انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی حاضر بر این شد که با در دست داشتن دو مدل برای سنجش فرضیات در مدل اول سرمایه فکری به عنوان مجموعه‌ای از سرمایه ساختاری، ارتباطی و انسانی در مدل دارای رابطه مثبت و معناداری در مدل رگرسیون است و در نتیجه تغییرات ارزش بازار بر ارزش دفتری طی دوره بررسی را توجیه میکند. همچنین در این مدل مشخص شد که نسبت بازده دارایی‌های و نسبت بدهی دارای رابطه منفی و غیرمعناداری بوده و همچنین ریسک سیستماتیک یا بتا دارای رابطه مثبت و غیرمعناداری است. نتیجه بدست آمده دال بر تاثیر مثبت و معنادار سرمایه فکری بر تصمیمات سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران است.
در مدل دوم به بررسی اجزای سرمایه فکری در مدل پرداخته شده و به این نتیجه رسیدیم که در مورد سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی رابطه مثبت و معناداری وجود داشته و در مورد سرمایه انسانی سازمان رابطه منفی و غیرمعنادار است. در مورد سه جزء دیگر معادله رگرسیون نیز مسئله مشابه مدل قبلی است. به این صورت که رابطه نسبت بدهی و نسبت بازده دارایی‌های سازمان و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سازمان رابطه منفی و غیرمعناداری وجود دارد و همچنین در مورد ریسک سیستماتیک میتوان اذعان داشت که این فاکتور دارای رابطه مثبت اما غیرمعناداری با متغیر وابسته معادله مطرح شده است. در این مورد نیز میتوان گفت که اجزای سرمایه فکری و تصمیمات سرما‌یه‌گذاری به صورت خاص سرمایه انسانی دارای رابطه منفی و غیر معناداری بوده، در مقابل سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی دارای رابطه مثبت و معناداری با تصمیمات سرمایه‌گذرای است.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۱/۲۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب